Робота з обдарованими дітьми

РІДНЕ  СЛОВО – ДИВО КАЛИНОВЕ
Завдання І етапу  конкурсу
для учнів молодших класів
                                                                                            
    2 клас

1.     Складіть слова таким чином : узяти з першого слова в рядку першу букву, з другого  - другу, з третього – третю і т.д.  Запишіть ці слова.
-         Масло, сова, вівця, зима
-         Дим, думка, каша, роса
-         Небо, мама, морозиво , літо, захід, маршрут
(Мова  -  душа   народу.)
2.    Запишіть прізвища в алфавітному порядку .
Петров, Глібов, Антонов,  Довженко, Копиленко, Карпенко.
3.   Поміркуйте, які пропущені букви (е,и) слід писати у словах. Спишіть речення. Позначте наголос  у даних словах.
Біля с..ла протікає  річка.  Гнучка в..рба нахилила у воду свої віти. Д..рева вкрились з..леними л..сточками.
4.   Розставте слова по місцях і запишіть отримані речення.
-         Дівчатка, через, йшли, ліс.
-         лісі , було, і , тихо, В, нарядно.
-         В, золотисті, світилися, берізках, іскорки.


3 клас
1.     Поширити речення прикметниками. Підбери заголовок до тексту.
Білочка дуже … тваринка.  У неї … хвіст, голівка … з … оченятами. Вушка …гостренькі з китичками на кінчиках. Білочка …, …  . Стрибає по деревах. Гарна господарка.  На зиму запасає горіхи, насіння, гриби. Має … гніздо.
2.   Запишіть речення так, щоб утворився текст.  Підкресліть кінцівку тексту.
-         Раптом із яру вискочив вовк.
-         Молодий пастух пас овець.
-         Це трапилося у гірському селі.
-         Пастух кинувся на вовка і прогнав його.
-         Він схопив вівцю.
3.   Зі словом осінь складіть 4 речення так , щоб перше речення складалося з одного слова, друге – з двох, третє – з трьох, четверте – з чотирьох.  Поширте такими словами : прийшла, у, лісок,  чудова)

4.   Запишіть слова за алфавітом , позначте наголос.
 Джерельце, Батьківщина, дятел, шофер, помилка, одинадцять, загадка,  соломинка, черговий, олень, мова.
5.    Із слова  температура утворіть нові слова.
8 9 10                           3 2 8 7
1 2 3 4                          3 5 6                       
        9 6 7                              6 7 3 11
 


4 клас
1.      Перестав букви так, щоб вийшло нове слово:
 Осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, нора, смола, качай.
 Із трьома  новоутвореними словами склади речення.

2.   Зміни слова так в реченні , щоб розповідалось про осінь.
Весна. Небо блакитне. Подув теплий вітер. Зазеленіла  трава. На деревах зявилися  перші листочки. Інколи йде теплий весняний .

3.    Заміни вислови синонімом-дієсловом.
Накивати п’ятами - …,
взяти себе в руки – …,
пекти раків - …,
вилетіло з голови - …,
не вірити своїм очам - …,
клює носом - … .
                                                                 
4.     Перепиши прислів’я. Замість крапок упиши  дібрані до виділених слів – протилежні слова.
 1. Де гірка праця, там … відпочинок.
 2. Праця годує, а … марнує.
3. За роботою добро ходить, а за лінощами – ….
4. Робота чорна, а грошики … .
5. Похвалити не вмію, … не смію.
6. Без початку не буде й ….  .
5. Напиши  твір – мініатюру  «Моя сім’я»( 6-8 речень).
   Моя сімя …


                     

 Завдання для підготовки до олімпіади з української мови

4 клас, варіант - 1
Завдання  1
Обери рядок, у якому у всіх словах після префікса ставиться апостроф
А       з..їв, з..явився, об..ява
Б       роз…яснення, по..їв, з..явився      
В       при..їхати, з..юрмитися, об…єднатися
( 1 бал)
Завдання 2.
Обери рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку однини матимуть закінчення -ею
А       пшениця, тиша, ялина
Б       диня, картопля, квасоля
В       акація, земля, межа
( 1 бал)
Завдання 3.
Яке речення НЕ відповідає нормам сучасної української  літературної мови?
А       Дорогами снували автомобілі різних марок.
Б       По дорогах снували автомобілі різних марок.
В       По дорогам снували автомобілі різних марок.

(1 бал)
Завдання 4.
Прочитай вірш:
На широкім лузі
у густій лозі
вдалося сховатись
дідовій козі.
                  (К. Дідух)
Визнач, у корені якого слова відбулося чергування приголосного звука 
         А       лузі
         Б       лозі
         В       козі
( 1 бал)
Завдання 5.
Обери рядок, у якому синоніми до прикметника благородний підібрано правильно
 А      добродушний, сердечний
 Б      лицарський, скупий
 В      великодушний, шляхетний
( 1 бал)
Завдання 6.
Встанови відповідність між реченнями та їх схемами.
А  Серед густого лісу стоїть старий гіллястий дуб.
Б    Сніг укрив білою ковдрою чорну землю.
В Над зеленою травою летів червоний метелик.

1.     ……  …… ====== ……____  .
2.     ____   ====  …..  …..   …..  …. .
3.     ….   .....  ===== ….  …..  ____.



А

Б

В


                  

(3 бали)
Завдання 7.    
Розташуй слова - назви квітів  в алфавітному порядку.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

(А) волошка, (Б) півник, (В) мальва, (Г) люпин, (Ґ) верес, (Д) тюльпан, (Е) примула, (Є) лілія, (Ж) троянда, (З) мак
          











(10 балів)
Завдання 8.
Прочитай слова: теплий, добре, прибіг, об’ява, весело, степ, крила, переліт, вище
Розподіли подані слова на три групи згідно їх морфемної будови
І група – ті, які відповідають схемі 





ІІ група – ті, які відповідають схемі 





ІІІ група – ті, які відповідають схемі 




(3 бали)
Завдання 9.
9. 1.  Розшифруй слово, пригадавши український алфавіт, і запиши його у відведеному для цього місці.
16, 32, 6, 11, 18, 1
_______________________________________
( 1 бал)
      9.2. Провідміняй розшифроване  тобою слово
Н.в. _____________________________________________
Р.в. _____________________________________________
Д.в. _____________________________________________
З.в. _____________________________________________
О.в. _____________________________________________
М.в. _____________________________________________
Кл.в. ___________________________________________
(7 балів)

Завдання 10.
Склади і запиши  твір - опис на тему «Мелодія осені».   Пам’ятай, що в описі повинні бути такі структурно-композиційні частини:
* загальне враження від описуваного;
* опис деталей, які підтверджують це враження;
* висновок, в якому розкривається власне ставлення до описуваного.
Розкрий тему твору-опису.
Дотримуйся тричастинної структури висловлювання.
Передбач абзаци.
Пиши грамотно.
У твоєму тексті має бути близько 80 слів.
(8 балів)

4 клас, варіант - 2
Завдання  1
Обери рядок, у якому у всіх словах після префікса ставиться апостроф
А       під..їхати, з..їв, ви..явилося
Б       з..являтися, об..ява, з..єднати
В       на..їжачився, роз..єднати, з..їсти,

Завдання 2.
Обери рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку однини матимуть закінчення -ою
А       вчителька, межа, школа
Б       парта, книга, дошка
В       перерва, круча, їжа
(1 бал)

Завдання 3.
Яке речення НЕ відповідає нормам сучасної української  літературної мови.
А       По полям розгулювала хуртовина.
Б       По полях розгулювала хуртовина.
В       Полями розгулювала хуртовина.
(1 бал)
Завдання 4.  
Прочитай вірш:
Полохливій мусі
й хоробрій осі
довелось скупатися
в ранковій росі
                  (К. Дідух)
Визнач, у корені якого слова відбулося чергування приголосного звука 
А      росі
Б       осі
В       мусі
(1 бал)
Завдання 5.
Обери рядок, у якому синоніми до прикметника дивний  підібрано правильно
         А       чудний, незлий
         Б       дивакуватий, чудернацький
         В       дивовижний, славний
( 1 бал)


Завдання 6.
Встанови відповідність між реченнями та їх схемами.
А Важко переживають зимову негоду синиці.
Б   Уночі ми зачаровано дивимося на сузір’я.
В    Білий іній іскриться у променях сонця.

1.     …..  ____ ====== ……   …….   .
2.     …..______   …..  ======     ….. .
3.     …..  ======  ……..   ………  ____ .
А

Б

В


                  


(3 бали)
Завдання 7.    
Розташуй слова - назви птахів  в алфавітному порядку
(А) соловейко, (Б) горихвістка, (В) дрізд, (Г) куріпка, (Ґ) голуб, (Д) омелюх, (Е) одуд, (Є) дятел, (Ж) качка, (З) сорока
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

        









(10 балів)
Завдання 8.
Прочитай слова: об’ява, зоря, чисто, прихід, вода, туман, тихо, розмова, дешево.
Розподіли подані слова на три групи згідно їх морфемної будови
І група – ті, які відповідають схемі 





ІІ група – ті, які відповідають схемі 





ІІІ група – ті, які відповідають схемі 




(3 бали)


Завдання 9.
9.1.  Розшифруй слово, пригадавши український алфавіт, і запиши його у відведеному для цього місці.
6, 11, 23, 11, 18, 1
      ________________________________________
( 1 бал)
     9.2.  Провідміняй розшифроване  тобою слово
Н.в. _____________________________________________
Р.в. _____________________________________________
Д.в. _____________________________________________
З.в. _____________________________________________
О.в. _____________________________________________
М.в. _____________________________________________
Кл.в. ___________________________________________
(7 балів)

Завдання 10.
Склади і запиши  твір - опис на тему «Мелодія осені».   Пам’ятай, що в описі повинні бути такі структурно-композиційні частини:
* загальне враження від описуваного;
* опис деталей, які підтверджують це враження;
* висновок, в якому розкривається власне ставлення до описуваного.
Розкрий тему твору-опису.
Дотримуйся тричастинної структури висловлювання.
Передбач абзаци.
Пиши грамотно.
У твоєму тексті має бути близько 80 слів.
(8 балів)
_____________________________________________________________________
Завдання для проведення  шкільної олімпіади з математики
2 клас
   I.        Задача 1. Лікар зробив щеплення хлопчикам і дівчаткам. Хлопчиків було 40, а дівчаток на 20 більше. Скільком дітям зробили щеплення? (Розв`яжи задачу та запиши виразом)
 II.        Постав знаки >, <, = 
81-46
71-23
26+27
92-36
54-23
15+16
80-39
29+11
III.        3а 1 годину верстат-автомат виготовляв 35 деталей. Після вдосконалення він став виготовляти на 10 деталей більше. Скільки деталей виготовить тепер верстат за 2 години?
( Підкресли правильну відповідь: 70,90,80)
IV.        Знайди правильну відповідь:
54+26= /30,100,80/
99-33= /56,66,62/
96-44= /52,61,54/
38+39= /76,77,87/
89+9= /96,95,98/
58-29= /31,29,27/
63-16= /37,47,45/
84+15= /99,100,66/
16+18= /44,36,34/
34+56= /100,80,90/
 V.        Знайди периметр прямокутника довжина якого 8 см, а ширина 6 см /Р=32 см, 28 см, 24 см/.
VI.        Учень записав підряд усі числа від 1 до 100. Скільки разів йому довелося писати цифру 5?
2 клас
   I.        Задача 1. У 2 класі 29 учнів. До святкового ранку 5 з них розучують танці, 4 - пісні, а решта вчать вірші. Скільки другокласників вчать вірші?
(Підкресліть правильну відповідь: 11, 20, 17)
 II.        Постав знаки >,<, = 
81-46
71-23
26+27
92-36
54-23
15+16
80-39
29+11
III.        Запиши пропущені цифри
[ ]+3=24
29-[ ]=23
[ ]-7=13
[ ]+14=19
15+[ ]=22
22+[ ]=26
IV.        Задача 2. Лікар зробив щеплення першокласникам. Хлопців було 60, а дівчаток - на 20 меньше. Скільком дітям було зроблено щелення? Розв`яжіть задачу та запишить виразом
 V.        Скільки розрізів треба зробити, щоб розділити стрічку на три частини? Відповідь:_________________
VI.        Скільки нулів в усіх числах від 1 до 100? Відповідь:_______________
3 клас
   I.        Задача 1. На першому верстаті за годину майстриня виготовляє 4 м тканини, на другому - на 3 м більше, ніж на першому. За скільки годин на другому верстаті можна виготовити 56м тканини, якщо працювати в такому ж темпі? (Розв`яжи задачу).
 II.        Задача 2. З дроту зробили рівносторонні трикутник та шестикутник. На обидві фігури потратили 81 см дроту. Довжина сторін трикутника та шестикутника однакова. Знайди довжину однієї сторони.
/ Підкресли вірну відповідь: 8,6,9/
III.        Постав знаки >,<, = 
4дм 5см : 9
2 дм:4
3см 5 мм:5
1дм 5см:3
6дм 3см:7
3см 2мм:4
9м:3
25дм:5
IV.        Розв`яжи рівняння
45 :х=9
х-26=74
х:7=9
х+14=61
 V.        Записати всі двоцифрові числа сума яких дорівнює.
VI.        Записати двійку трьома п`ятірками
3 клас
   I.        Задача 1. Для виготовлення 7 кг цукру використали 42 кг цукрових буряків. Скільки потрібно буряків для виготовлення 9 кг цукру? /Розв`яжи задачу по діям/
 II.        Задача 2. З дроту зробили рівносторонні квадрат та п ятикутник. На обидві фігури витратили 81см дроту. Довжина сторін квардата та п`ятикутника однакова. Знайди довжину однієї сторони.
/Підкресли вірну відповідь: 8,6,9/
III.        Розв`яжи рівняння
х:9=5
81:х=9
х-56=43
99-х=54
IV.        Лікар дав хворому 3 пігулки й звелив приймати їх кожної півгодини. Хворий виконав пораду лікаря. На скільки часу вистачило прописаних лікарем пігулок?
 V.        Марійка розрізла круглий торт на вісім частин, що сходятся у центрі. Скільки розрізів від центру до країв вона зробила?
4 клас
   I.        Запиши число сто тридцять тисяч тринадцять.
 II.        Постав знак: >, <, =
3507 и 3506
III.        Запиши в центнерах, тонах: 39700кг
IV.        Запиши в кілограмах та грамах: 326666кг
 V.        Розв`яжи рівняння:
X-470=530
960 - Х=436
VI.        Маринці виповнилось 5 років 9 місяців. Скільки місяців усього прожила Маринка?
/Підкресли вірну відповідь : 52, 69, 72/
VII.        Маса металевого стержня завдовжки їм дорівнює 4кг. Яка довжина двох стержнів завдовжки Зм кожний?
/Виріши за допомогою виразу/
VIII.        Задача - головоломка.
Якщо в 12 годин дня йде дощ, можливо очікувати, що через 36 годин буде сонячна погода?
IX.        Постав знаки та скобки так, щоб відповідь була правильною:
5 5 5 5 5 = 100
5 5 5 5 5 = 100
5 5 5 5 5 = 100
4 клас
   I.        Задача 1. З двох клубків шерсті сплели 3 шапочки. Скільки таких шапочок можно сплести з 10 клубків?
/Розв`яжи задачу, записавши виразом/
 II.        Задача 2. Маса гуски 5кг 720г, курки на 3кг 523г меньше, ніж маса гуски, а Індика - на 4кг 395г більша, ніж маса гуски й курки разом. Яка маса курки, гуски та індика разом.
/Підкресли правильну відповідь: 19кг 599г, 20кг 229г, 21кг 054г/
III.        Розв`яжи рівняння:
х:17=313
91800:х=60
х-7246=52754
516217- х=42054
IV.        Сума і добуток чотирьох чисел дорівнюють 8. Що це за числа?
 V.        Малюк може з`їсти 600г варення за 6 хвилин, а Карлсон удвічі швидше. За який час вони з`їдять це варення разом?
VI.        У квадрата і п`ятикутника всі сторони рівні. Периметр п`ятикутника 200см. Знайди площу квадрата.
/Розв`яжи з поясненням/
4 клас
   I.        Задача 1. З двох міст, відстань між якими 150 км, виїхали одночасно назустріч один одному два велосипедиста. Через скільки годин вони зустрінуться, якшо перший велосипедист може проїхати цю вїдстань за 10 годин, а другий за 15?
/підкресліть правильну відповідь: 10 годин, 8 год, 6 год/
 II.        Задача 2. В одному складі було 199т 750кг овочів, на другому - на 39т 500кг меньше. 3/5 усіх овочів склада картопля. Скільки картоплі було на складі? Розв`яжи задачу, записавши вираз
III.        Розв`яжи рівняння:
х:67=113
1500:х=25
х-639=53821
591326-х=92437
IV.        Записати нуль трьома п`ятірками.
 V.        У квардата і п`ятикутника всі сторони рівні. Периметр п`ятикутника 200см. Знайди площу квардата. /розв`яжи з поясненням/
VI.        Постав знаки >,<, = 
12м 5дм:5
1500:6
15м 20см:8
20см*10
5м*4
40см*4
5кг 400г:6
2кг*4
2год 40хв:4
5год*4


Завдання міської олімпіади з математики

4 клас. І варіант
1.Познач відповідь, у якій записано число чотирнадцять тисяч чотири.
А) 14 004 Б) 14 400 Б) 1 404 (1 бал).
2.Для яких чисел сусіднім є 5 000?
А) 499 і 501 Б) 4900 і 5001 В) 4 999 і 5001 (1 бал).
3.Який найвищий розряд у шестицифровому числі?
А) Сотні тисяч Б) Десятки тисяч В) Одиниці тисяч (1 бал).
4.Як зменшиться число 90 тисяч, якщо в його записі закреслити два нулі?
А) Зменшиться у 2 рази. Б) Зменшиться у 10 разів. 
В) Зменшиться у 100 разів.
 (1 бал).
5.
 Задача 1
Купили 40 зошитів по 2 грн. 50 к. та 100 блокнотів по 3 грн. 20 к. кожний. Скільки здачі одержать із 500 грн? Знайдіть відповідь на запитання задачі.
 
А) 8 грн. Б) 80 грн. В) 180 грн.
 (5 балів).
6. Перевір розв’язання прикладу. Які з них розв’язано неправильно?
А) 189 *8 = 11 556 Б) 189 *8 = 1 512 В) 2 180 *8 = 84 426
 (1 бал).
* Як ти дізнався (дізналась)? Запиши. (Додатково - 2 бали)
7. При яких значеннях
 х буде неправильною рівність: Х + 184 = 999? 
А) 815 Б) 585 В) При будь-яких, крім 815.
 (1 бал).
* Як ти міркував (ла)? Запиши. (Додатково - 2 бали)
8. Подай у менших одиницях вимірювання:
 50 ц 
А) 5т Б) 500 кг В) 5 000 кг
 (1 бал).
* Як ти міркував (ла)? Запиши. (Додатково - 1 бал)
9. Яку частину кілограма становить 500 г?
 
А)
 1 Б) 1 В) 1 (1 бал).
2 5 200
* Як ти міркував (ла)? Запиши. (Додатково - 1 бал)
10. Якою є частка чисел 776 і 97?
 
А) 800 Б) 8 В) 18
 (1 бал).
* Як ти дізнався (дізналась)? Запиши. (Додатково - 1 бал)
11.
 Задача 2 (3 бали)
Артем, Володимир і Дмитро – брати. Артем не старший за Володимира, а Дмитро не молодший за Артема. Хто з них наймолодший?
А) Артем Б) Володимир В) Дмитро
* Як ти міркував (ла)? Запиши. (Додатково - 1 бал)
Завдання для запису розвязку в зошитах
12.Запиши число, в якому 3 сотні тисяч 5 десятків тисяч і 3 тисячі.
 
13. Яке число записано сумою розрядних доданків?
900 000 + 50 000 + 6 000 + 200 + 8
 
14. Запиши два попередніх і два наступних числа до числа 9 999.
15.
 Задача 3. (10 балів)
Є кілька прямокутників, у яких периметр дорівнює 12 см. Знайди довжину сторін прямокутника з найменшою і найбільшою площею.
* Як ти міркував (ла)? Запиши. (Додатково - 2 бали)


16.
 Задача 4 (5 балів)
Туристи вирушили з Миколаєва 29 лютого о 13 год і повернулися
 
3 березня о 19 год. Скільки годин туристи були у поїздці? Скільки пройшло діб?
17.
 Задача 5. (10 балів)
Склади й запиши
 свою задачу з використанням «одиниць часу», пов’язану із досвідом твого життя за змістом.
18.
 Задача 6. (4 бали)
До змагань із шахів готувалося четверо учнів, позначимо їх буквами –
 
А, Б, В, Г. Але на змагання потрібно було визначити команду із трьох учасників. Скількома способами це можна зробити? Запиши всі можливі варіанти буквами.
19.
 Задача 7. 
Учні молодших класів розклали подарунки у пакети. Вийшло 15 однакових пакетів. Старшокласники підготували 29 таких пакетів. Виявилося, що старшокласники підготували на 112 подарунків більше, ніж молодші школярі. Постав запитання задачі так, щоб задача розв’язувалась такими діями:
1.29 - 15 = 14 (п.)
2.238: 14 = # (кг)
3.29 + 15 = # (#) 
# * 44= ? (…) 

Записати розвязок лише двох останніх дій та відповідь. (10 балів).
20. Склади свій тест на перевірку знань та вмінь, пов’язаних з одиницями довжини. (5-10 балів)






Немає коментарів:

Дописати коментар